Orkidéer

Orkidéer är nog de vackraste blommorna på jorden! Min orkidé blommade vackert tills en dag då jag flyttade på den till ett annat fönster... då ledsnade den totalt. Men nu har jag planterat om den och hör och häpna- det har börjat komma en ny blomstjälk! Hurra!

Förhoppningen är att den ska bli som min systers, som fullständigt dignar av blommor sedan typ hundra år tillbaka! Fortsättning följer.. :o)

Är det någon orkidéexpert där ute som kan komma med råd?

syrrans orkidé          orkideknopp

Bilder: Pysselpinglan

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej!
Kul att du gillade min sida.. :)
Hehe.. man blir alltid extra sugen på att åka till Gekås när man hör att ngn annat varit där och fyndat :D

Och till bilderna..
Vill inte göra dig besviken.. Men om det är blomstjälken du vill visa på den högra bilden så måste jag nog berätta att det är en luftrot. Men det kanske du visste..?
Bladen ser iaf. fräscha ut. Så kanske kommer det en blomstjälk en dag, om den inte redan kommit.. :D

Postat av: Paula

NÄ! en luftrot?? å!! Jag som trodde det va en blomstjälk!! jaja... vad är väl en bal på slottet... Tack för upplysningen iallafall :o)

2006-10-04 @ 12:01:45
URL: http://pysselpinglan.blogg.se
Postat av: Wilhelmastrid

Nice security code. Does it work?

2009-02-12 @ 08:55:44
URL: http://wilhelmastrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback